Milyen felhasználói szerepköröket, jogosultságokat különböztetünk meg? (jogosultságok)

1. Admin felhasználó: a legfelső szintű, teljeskörű jogosultság (minden)

Az admin felhasználóhoz kapcsolódik az adott egység (étterem, pékség, hotel stb.) teljes rendszere, azaz admin nélkül nem működik az alkalmazás, nem használható a naplózó felület.

Mindenhez hozzáfér és jogosult bármilyen művelet végrehajtására a fiókban. A rendszer további felhasználóit is kizárólag az admin hozhatja létre és adhat nekik jogosultságokat, engedélyeket. Admin felhasználóból csak 1 lehet. Több egységes fiók esetén az alábbi megoldás alkalmazható (multiadmin).

Multi-Admin jogosultság: amennyiben több egységet szeretnénk társítani egy admin fiókhoz, úgy ezt a jogosultságot szükséges beállítani, engedélyezni az admin felhasználóhoz. Így belépéskor kiválasztható az aktuális egység, illetve válthatunk egyikből a másikba. Röviden: egy admin felhasználónév alatt több egység fiókja érhető el.

2. Manager felhasználó: magas szintű jogosultság (napló módosítás, adminisztráció)

Ez a szerepkör engedélyt ad a legtöbb műveletre, de tartalmaz bizonyos korlátozásokat az admin jogokhoz képest:
• nem fér hozzá a felhasználókhoz, így nem tekintheti meg őket, ezzel együtt értelemszerűen nem is hozhat létre vagy törölhet felhasználót
• nem módosíthatja a fiók és az egységek adatait, nem hozhat létre új egységet sem (multiadmin fiókban)
• megtekintheti, de nem törölheti az archív naplókat és a lezáratlanokat sem
• csak a hozzárendelt naplókat láthatja az archív és lezáratlan naplók közt

A manager létrehozhat új naplóvázakat, illetve szerkesztheti azokat, törölhet, módosíthat, felhasználókat rendelhet hozzá. Az admin felhasználó mellett, a manager jogosultságú felhasználókhoz csatolható több egység egy multiadmin fiókban.
A manager felhasználók száma nincs korlátozva, bármennyi létrehozható.

3. Általános felhasználó (user): közepes szintű jogosultság (csak adminisztráció)

Ez a szerepkör az ellenőrzési lapok kitöltését végző felhasználóknak ad jogosultságot a hozzájuk rendelt naplók kitöltéséhez, feladatok adminisztrálásához.
A usereknek nincs lehetőségük szerkeszteni, létrehozni naplókat, nem láthatják a felhasználókat, semmiféle törlési, módosítási engedélyekkel nem rendelkeznek, kizárólag adminisztratív tevékenységet végezhetnek.
A hozzájuk rendelt lezáratlan és archív naplókat megtekinthetik.

Kizárólag 1 egységhez férhet hozzá, több egységet nem kaphat, multiadmin fiókban sem. A user felhasználók száma nincs korlátozva, bármennyi létrehozható.

4. Csak olvasási jogú felhasználó (control): alacsony szintű jogosultság (csak megtekintés)

Ez a szerepkör kizárólag a következő dokumentumok olvasását teszi lehetővé: a felhasználóhoz rendelt lezáratlan és archív naplók. A műszaknaplót, azaz a feladatokat nem tekintheti meg.
Kizárólag 1 egységhez férhet hozzá, több egységet nem kaphat, multiadmin fiókban sem. A control felhasználók száma nincs korlátozva, bármennyi létrehozható.

5. Karbantartó felhasználó (service): alacsony szintű jogosultság (csak feladatok)

Ez a szerepkör kizárólag a feladatok megtekintéséhez és adminisztrálásához ad jogosultságot, semmi mást nem láthat (pl. naplózás, felhasználók). A service felhasználó csak azokról a feladatokról kap értesítést és fér hozzá, melyek a hozzá kijelölt naplókból jöttek létre.
Kizárólag 1 egységhez férhet hozzá, több egységet nem kaphat, multiadmin fiókban sem. A service felhasználók száma nincs korlátozva, bármennyi létrehozható.

Ki és mikor kaphat értesítéseket a naplózással kapcsolatban? (értesítések)

A naplózást végző felhasználók opcionálisan email értesítést kaphatnak a naplózással kapcsolatban az ütemezésnek megfelelően, két esetben:

1. A naplót hamarosan ki kell tölteni: fél órával a határidő előtt küldi a rendszer emlékeztetőül, amennyiben nem került még lezárásra az adott ellenőrzési lap.
2. A napló nem lett lezárva határidőre: fél órával a határidő lejártával küldi a rendszer, figyelmeztetve a felhasználót az elmaradásra.

Egység szinten beállítható az is, hogy adott felhasználók ne kapjanak minden esetben értesítést, csak az egyik vagy éppen a másik esetben, az előző két pontból. Természetesen az email értesítéseket ki lehet kapcsolni, minden felhasználónál egyesével vagy egységesen mindenkinél.

NAPLÓK HASZNÁLATA

A kezdőlapon kattintson az ÚJ NAPLÓ -ra, majd válassza ki a listából a kitöltendő naplót. A Létrehoz gombra kattintva megnyitja az űrlapot és kezdheti a sorok kitöltését.1. Napló: statikus dokumentum, a kitöltés végeztével nem adhat hozzá új lapot 2. Dinamikus napló:...

IDŐZÍTETT NAPLÓ, ÜTEMEZÉS

A napló kitöltésének gyakoriságát jelenti. Opcionálisan minden napló ütemezhető az ellenőrzések aktuális időpontjára, dátumára. Ez azt jelenti, hogy a rendszer automatikusan létrehozza a beállított időintervallumnak megfelelően az adott naplókat és értesíti a...

FELADAT, HIBANAPLÓ

Az ONIR rendszerben a feladat, mint olyan, lényegében megfelel az úgynevezett műszaknaplónak (hibanapló), azaz a felmerülő hiányosságok, hibák, javítások, intézkedések naplózása. Ez a funkció biztosítja az ellenőrzések során felmerülő hibák gördülékeny és egyszerű...